Travel 0

Chisinau

Intr-o seara de club, aflat la granita dintre ametit si treaz, am luat decizia de a merge in Chisinau in ziua urmatoare.

Am intrat pe Bla Bla Car si mi-am rezervat un loc pentru a pleca in urmatoarele orele. Cu toate ca parea o gluma, m-am trezit intr-o masina cu 3 moldoveni in drum spre Republica Moldova.

Am petrecut un weekend acolo si m-am gandit sa scriu 10 lucruri despre calatoria mea:

1. Primul lucru pe care trebuie sa il faci, este sa vizitezi cramele de la Cricova. Insa inainte de a merge acolo, fa-ti rezervare, preferabil cu doua zile inainte.

Eu i-am aburit ca am facut rezervare printr-o agentie de turism. Dupa cateva contradictii, am facut un tur in vestita crama impreuna cu ghidul.

Intrarea este destul de scumpa dupa parerea mea, cel mai ieftin pachet este de 100 de lei.

imag0193

cricova

2. Chisinau, are cam aceleasi preturi cu cele din Iasi sau Brasov. Nu este atat de ieftin pe cat ar crede lumea. Am inteles ca in orasele mai mici ar fi mult mai ieftin, doar ca pe acolo nu prea ai ce vizita.

3. Fii pregatit sa auzi mai multa rusa decat romana. Majoritatea oamenilor pe strada sau la magazine, nu vorbesc romana sau daca vorbesc este foarte greu sa le intelegi expresiile.

4. 8 fara jumatate, inseamna 7 si jumatate.

5. Trebuie neaparat sa incerci mancarea traditionala. Eu am mancat sarmale cu mamaliguta si mi s-au parut destul de diferite la gust, fata de cele de la noi.

6. Majoritatea moldovenilor, sunt mult mai deschisi decat romani. Poate am fost eu mai norocos, dar majoritatea oamenilor cu care am vorbit, au fost foarte politicosi si dornici sa ma ajute.

Mereu atenti ca la final sa imi ureze o zi buna.

7. Moldovencele, sunt pe locul 3 ca frumusete in lume. Mai multi barbati mi-au zis asta, cu toate ca eu cat am stat cred ca am vazut 4 fete in tot orasul.

Ulterior am aflat ca fetele nu prea umbla pe strada pentru ca este destul de periculos.

8. Cauta tarabele cu suveniruri prin oras si cand gasesti lucruri care iti plac, negocieaza. La fel ca si chinezii, sunt dispusi sa lase foarte mult la pret, doar ca sa isi vanda marfa.

In orice caz, ei au foarte multe lucruri vechi de pe vremea comunismului, pe care nu le prea gasesti la noi.

9. In Chisinau, sunt foarte multi batrani care cersesc, mai multi decat in Bucuresti.

Sincer vazand atat de multi oameni saraci, care poate nu au nimic, te face sa pui mai bine in balanta lucrurile pe care le ai.

De asemenea incearca sa nu umbli prea mult pe strada noaptea. De asemenea evita pe cat poti locurile slab luminate, care sunt destul de intalnite. In multe locuri se formeaza gasti de cate 10-15 baieti, carora din ce am inteles le place sa se ia de lume.

10. Probabil un lucru foarte tare la ei, este ca gasesti Wi-fi cam peste tot, in autobuz, pe strada. Au chiar si un fel de cabina telefonica, unde gasesti Wi-fi, asa ca nu iti face griji pentru internet.

In concluzie, este un oras interesant, ce merita vizitat. E o experienta pe care nu ar trebui sa o ratezi.

Este un oras, care desi pare rece, este incalzit de oameni buni.